måndag 19 maj 2008

FUNNY FOR SWEDISH MEDIAFOLK

En copywriter, en AD och en reklambyråchef gick ut på lunch tillsammans. På vägen till restaurangen hittade de en antik oljelampa. De tog upp lampan och provade att gnugga på den - och vips kom det ut en magisk ande.

Anden sade:
"Ni får varsin önskan."

"Jag först, jag först", skrek copywritern. "Jag vill vara i Bahamas på en motorbåt utan ett enda bekymmer."
Poff, så var copywritern i Bahamas!

Nu viftade AD:n med båda händerna:
"Min tur, min tur! Jag vill vara i Hawaii med en snygg tjej på en skön solig strand och det ska vara en personlig massör där för oss."
Poff, så var AD:n i Hawaii!

Sedan tittade anden på reklambyråchefen och förklarade:
"Nu är det bara du kvar. Vad önskar du dig?"

Reklambyråchefen tänkte på alla deadlines som väntade, och svarade:
"Jag vill att dom där båda killarna ska vara tillbaka på kontoret direkt efter lunchen."

Inga kommentarer: